Training – Kracht & stabiliteit M3N3

Hieronder kan je een aantal kracht- en stabiliteitsoefeningen raadplegen, die een extra trainingsprikkel zijn voor een optimale voorbereiding.

Cruciaal zijn volgende richtlijnen:

  • Kracht & stabilisatietrainingen zijn een heel individueel gegeven. Het programma is een rode draad!
  • Bedoeling is om je zwakke schakels op te trainen: een ideaal gemiddeld aantal herhalingen bestaat niet. Kies voor elke oefening een aantal herhalingen waarbij je je nog comfortabel voelt en evalueer de dag erna op basis van stijfheid of pijn.
  • De meeste stabilisatie oefeningen kan je dagelijks doen. Krachtoefeningen mogen tijdens het trainen zwaarder aanvoelen. Geef je lichaam dan wel een dag extra rust vooraleer te herhalen.
  • Indien je vragen hebt, twijfel niet om je trainer te raadplegen.

Succes!

Alle oefeningen 2 sets van 15 herhalingen, met 2′ rust tussenin

Kracht

Oefening 1: Squat

Oefening 2: Single leg squat

Oefening 3: Curl to press

Oefenig 4: Biceps curl

Oefening 5: Banded bent over side raise

Oefening 6: Banded bent over row

Stabiliteit

Oefening 1: Bulgarian Split Squat B

Oefening 2: Bridge alternerend B

Oefening 3: Zijwaartse plank alternerend

https://vimeo.com/313518369

Oefening 4: Dead Bug B